Olemme henkilökohtaisessa uskossa Jeesukseen olevia tavallisia ihmisiä, joilla on halu elää Hänen seuraajanaan muuttuvassa maailmassa. Usko Vapahtajaan suo meille omakohtaisen suhteen taivaalliseen Isään ja vapauttaa antautumaan elämälle sen koko rikkaudessaan. Evankeliumi on ilosanoma: uskomalla Jeesukseen saamme syntimme anteeksi ja opimme tuntemaan Jumalan henkilökohtaisella tasolla. Se on elämänpituinen prosessi, jonka voimme seurakunnassa jakaa toisten kanssa.

Joensuun vapaaseurakuntaan kuuluu hieman yli 500 jäsentä, joista huomattava osa on työikäisiä.

Joensuun vapaaseurakunta on yksi Suomen Vapaakirkon lähes sadasta paikallisseurakunnasta.

Suomen Vapaakirkon kokonaisjäsenmäärä on noin 15.000.

USKOMME

Uskon perustasta kertoo Suomen Vapaakirkon uskontunnustus, joka on annettu 1.2.1923.

SUOMEN VAPAAKIRKON USKONTUNNUSTUS

1.    Me olemme kristittyjä, jotka Raamatun perustuksella yhtäpitävästi apostolisen tunnustuksen kanssa tahdomme elää ja toimia kristillisen uskonelämän herättämiseksi ja säilyttämiseksi.

2.    Raamattu, s.o. Vanhan ja Uuden testamentin pyhät kirjat, jotka me uskomme olevan Pyhän Hengen johtamien ihmisten kirjoittamat, määrää yksin meidän uskomme ohjeen, jonka mukaan kaikki oppi ja elämä seurakunnassa on hyväksyttävä tai hyljättävä.

3.    Toteuttaaksemme sitä kristillisen yhteyden aatetta, jota Uusi testamentti esittää, emme seurakuntayhteyden määrääjäksi pane muuta kuin sydämen uskon Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikaan ja tämän uskon tunnustamisen ihmisten edessä.

4.    Tähän yhtyen olemme liittyneet seurakunniksi toteuttaaksemme raamatullista seurakuntaelämää ja toimiaksemme kristillisen vakaumuksen mukaisesti ja sen puolesta.

Tarkempi selostus Suomen Vapaakirkon opista:

linkki:  http://www.svk.fi/oppi/

JOHTAVAT AJATUKSET

MISSIOLAUSEKE

Tuutha siekii! Kuljemme yhteistä matkaa armollisena yhteisönä auttaen toisiamme olemaan aitoja ihmisiä, joiksi Jumala on meidät tarkoittanut.

ARVOT

1.    Armollinen hyväksyntä -Teemme tilaa kohtaamiselle, jossa Jumalan armo saa näyttää jokaisen ihmisen arvon – myös omamme!

2.    Levollinen läsnäolo - Arvostamme levollista läsnäoloa enemmän kuin toimintaa.

3.    Paikkakuntamme parhaaksi - Vaikutamme jokainen hyvää paikkakuntamme keskellä palvelemalla ja luomalla yhteyttä.

4.    Luonnollisesti yliluonnollinen - Haluamme kokea elämässämme Jumalan vaikutusta, palvellen omina itsenämme luonnollisilla kyvyillä ja Pyhän Hengen lahjoilla.

5.     Dörren - omaperäinen luovuus - Meillä ei ole epäonnistumisia, on vai rohkeita kokeiluja, jotka kumpuavat loputtomasta omaperäisyyden lähteestä.