KANERVALATALO

Joensuun vapaaseurakunnan nykyinen toimitila Kanervalatalo on seurakunnan neljäs kirkkorakennus.
Kiinteistön osoite on Leinikkitie 1 b, ja se sijaitsee aivan Joensuun ydinkeskustan nk. ’ruutukaava-alueen’ vieressä, Kanervalan kauniissa, puistomaisessa kaupunginosassa.

Joensuun vapaaseurakunnan kaksi ensimmäistä kirkkorakennusta sijaitsivat osoitteessa Kirkkokatu 26 ja kolmas sijaitsi Kalevankatu 36:ssa. Kanervalatalo rakennettiin silloisen Cityseurakunnan toimesta vuosina 2013-2014, ja sen on suunnitellut arkkitehti Pasi Siistonen. Kiinteistö siirtyi seurakuntien fuusion myötä Joensuun vapaaseurakunnan omistukseen vuonna 2015. Pääsaliin saadaan istumapaikkoja 250, ja sen lisäksi ala-aulaan 50.  Lisäksi talossa on pienryhmä-, neuvottelu-, toimisto- ja lastentyön tiloja. Kanervalatalon autojen pysäköimisaluetta laajennettiin syksyllä 2017. Kanervalataloa on jatkorakennettu edelleen: syksyllä 2021 Kanervalatalon toisessa päädyssä aloitti toimintansa päiväkoti Riemu. Vuoden 2022 lopulla saatiin valmiiksi uusi nuortentila.

Jos olet kiinnostunut tilojemme vuokraamisesta, voit ottaa yhteyttä klikkaamalla tästä.

PÄIVÄKOTI RIEMU

Päiväkoti Riemu valmistui kesällä 2021. Lisätietoa päiväkodistä voit lukea päiväkodin nettisivuilta.

VIADIA-KESKUS

Saimme vuoden 2019 helmikuun alussa seurakuntamme lähimmäistyön ViaDia Joensuun ry:n käyttöön entisen SIWA-kaupan, jonka remontoimme viihtyisäksi ViaDia –keskukseksi. Osoite on Venetie 10.

RANTAKYLÄN LÄHIÖTALO

ViaDia Joensuu ry:n hallinnoima Rantakylän Lähiötalo (Riihisärkänkatu 6 C 16) on avoin kohtaamispaikka lapsiperheille ja koululaisille sekä eri-ikäisille kävijöille. Lisätietoa Lähiötalosta löydät klikkaamalla tästä.