Lasten Sunnuntai järjestetään syys-toukokuussa sunnuntaisin klo 15-16.45 päiväkoti Riemun tiloissa. Lasten Sunnuntaissa pelataan ja leikitään, lauletaan, askarrellaan, leivotaan sekä opitaan mm. näytelmien, kertomusten ja keskustelujen kautta elämästä ja Raamatusta. Alle kouluikäisten Pyhiksessä on ajoittain myös muskari.

Pääosin ryhmiä on kolme: 2-3-vuotiaat, 4-8-vuotiaat sekä 9-12-vuotiaat (ikärajaukset suuntaa-antavia).
Lasten Sunnuntaissa lapsille tarjotaan välipala.

Lasten Sunnuntaihin voi tulla sekä Riemun Välke-ryhmän ovesta että seurakunnan puolelta. Myös vanhemmat ovat tervetulleita Lasten Sunnuntaihin lapsen kanssa.

YHTEINEN ALOITUS RIEMUN LIIKUNTASALISSA (KUUKAUDEN 1. SUNNUNTAINA KIRKKOSALISSA)

Lasten Sunnuntaissa kokoonnumme lasten ja ohjaajien kanssa (kuukauden ensimmäistä sunnuntaita lukuunottamatta) aluksi päiväkodin liikuntasalissa, jonne lapset tulevat yhdessä vanhemman kanssa. Liikuntasalissa on lyhyt yhteinen osuus kaikille lapsille.

Kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina osallistumme lasten kanssa jumalanpalveluksen alkuosaan kirkkosalissa. Tämä perhekirkko-osuus kestää noin 15-20 minuuttia. Osuuden jälkeen menemme ohjaajien opastuksella päiväkoti Riemuun.

2-3-VUOTIAIDEN ILOPARKKI

2-3-vuotiaiden IloParkki pidetään päiväkodissa Valon ryhmätiloissa (viimeinen ryhmätila käytävän päässä). ValoParkissa on lyhyt yhteinen raamishetki, muutoin pääosin leikitään. IloParkissa tarjotaan myös välipala. ValoParkissa on hyvä mahdollisuus harjoitella Pyhiksessä oloa ohjaajien kanssa.

4-8-VUOTIAIDEN SANKARIPYHIS

4-8-vuotiaiden SankariPyhis pidetään päiväkodissa Välkkeen ryhmätiloissa. Pyhiksessä on ensin ns. lastenkirkko, jossa leikitään, lauletaan ja tutustutaan raamatunkertomukseen. Tämän jälkeen syödään pieni välipala. Pyhiksen loppuosassa on vielä aikaa vapaalle leikille sekä kerrasta riippuen leikin lisäksi on mahdollista esimerkiksi askarrella ja olla liikuntasalissa - mikä onkin monien lasten suosikkipuuhaa!

9-12-VUOTIAIDEN MEIDÄN JENGI

Meidän Jengissä ollaan alun yhteisen osuuden jälkeen liikuntasalissa sekä päiväkodin kahvihuoneessa. Meidän Jengissä kokkaillaan ja pelaillaan sekä tutustutaan Raamattuun ja jutellaan mieltä askarruttavista asioista. Toimintaa toteutetaan monesti koululaisten omien toiveiden mukaan, esim. pelataan pingistä tai jalkapalloa tai tehdään muita mukavia juttuja!

OTA YHTEYTTÄ

Ota rohkeasti yhteyttä, jos on jotakin kysyttävää! Yhteystiedot: lapsityönjohtaja Anne Peltola, p. 040 7508633, anne.peltola@svk.fi.

Tervetuloa mukaan!