SOPPATYKKI JOENSUUN KÄVELYKADULLA

Hyvä tahto ry jakaa ruokaa Kohtaamisen kahvilan edessä joka toinen lauantai (parittomat viikot) klo 11 alkaen. Lisätietoja saat Harri Hirvoselta, p. 040 680 0415

VIADIA-KESKUS (VENETIE 10)

KOHTAAMISPAIKKA

Avoinna ma-pe klo 10-14

RUOKA-APU

Jaamme kauppojen ja leipomoiden ylijäämäruokaa.

Maanantaisin ja perjantaisin klo 12.00 jaamme kauppojen ja leipomoiden ylijäämäruokaa ViaDia -keskuksessa (Venetie 10) . Ilmoittautuminen klo 10 alkaen. Vuoronumerot jaetaan satunnaisessa järjestyksessä. KELA -kortti mukaan.

Ruokajako tapahtuu pääasiassa vapaaehtoisten voimin.

+75-VUOTIAIDEN IKÄIHMISTEN PÄIVÄ

Tiistaisin ruokaa jaetaan ilmoittautumisen perusteella ViaDia-keskuksella.

KIRPPUTORI

Avoinna ma-pe klo 10-14

palvele_elintarvikejakelu.jpg

RANTAKYLÄN LÄHIÖTALO

Rantakylän Lähiötalo, osoitteessa Riihisärkänkatu 6 C 16, on avoin kohtaamispaikka lapsiperheille ja koululaisille sekä eri-ikäisille kävijöille. Tavoitteena on tukea alueen asukkaiden hyvinvointia, ennaltaehkäistä syrjäytymistä sekä lisätä alueen asukkaiden osallisuutta ja yhteisöllisyyttä.

Lähiötalo on avoinna arkisin klo 9.30–14.00. Lähiötalonjohtajana toimii Marika Myllynen, puh. 045 2624608, marika.myllynen@viadia.fi. Lähiötalo on Joensuun ViaDia ry:n toimintamuoto, ja sen taustayhteisönä on Joensuun vapaaseurakunta.

Lisätietoa Lähiötalon toiminnasta saat klikkaamalla tästä.

lahiotalo.png

EHTOOVIRKKU

Ehtoovirkku -hankkeen tarkoituksena on tarjota aktivoivaa ja osallistavaa toimintaa Rantakylä-Utra alueen ikäihmisille harrastusryhmien, vertaisryhmien, koulutusten, arjen kotiavun ja ystävätoiminnan sekä tapahtumien ja retkien välityksellä.

Lisätietoa Ehtoovirkku –hankkeesta saat klikkaamalla tästä

ehtoovirkku-LOGO-.png.png

ViaDia

Joensuun vapaaseurakunta tekee hyvää ViaDian kautta. ViaDia on on valtakunnallinen Suomen Vapaakirkon diakoniajärjestö. Sen tavoitteena on palvella Jumalaa ja lähimmäistä. ViaDia järjestää Joensuussa mm elintarvikejakelua, pyörittää Lähiötaloa ja vastaa Ehtoo-virkku hankkeesta.

ViaDian toiminnanjohtajana toimii Antti Kautto p. 045 855 1677, antti.kautto@viadia.fi.
Työvalmennusesihenkilö Sisko Maijala p. 040 518 5020, sisko.maijala@svk.fi

Lisätietoa Joensuun ViaDiasta saat klikkaamalla tästä.

viadia.png