Valon Pisarat on Joensuun King's kids-ryhmä, jossa lapset ja nuoret yhdessä levittävät ilosanomaa tanssien. Tällä hetkellä ryhmässä on parisenkymmentä tyttöä ikäjakaumalta 7–22 vuotta. Ryhmä on toiminut vuodesta 2010 alkaen.

Valon Pisarat harjoittelee noin kahdesti kuukaudessa.

Harjoituksiin sisältyy Raamattuopetusta, rukousta, koreografioiden opettelua, mukavaa yhdessäoloa ja välipalahetki. Valon Pisarat esiintyy erilaisissa tilaisuuksissa seurakunnissa ja tapahtumissa sekä mahdollisuuksien mukaan osallistuu myös aktioihin ja leireille.

Valon Pisarat on osa kansainvälistä King’s kids -toimintaa, jota järjestetään jo yli 160 maassa. Suomessa King’s kids -toiminta on usein paikallisseurakunnan työtä, mutta toiminta on aina yhteiskristillistä, ja myös muihin seurakuntiin kuuluvat lapset, nuoret ja aikuiset ovat tervetulleita mukaan. Sukupolvien, seurakuntien ja kansojen yhteys on toiminnan suuri voimavara. Yhdessä toimien ja toisiltaan oppien voi kasvaa Jumalan tuntemisessa. King's Kidsien yhteinen motto onkin: Tunne Jumala ja tee Hänet tunnetuksi.

Suomessa paikallisryhmiä toimii 30 paikkakunnalla, ja ne kokoavat säännöllisesti yhteen satoja lapsia, nuoria ja aikuisia. Vuosittain loppiaisena pidettäville valtakunnallisille Ilonpäiville kokoontuu King’s kidsejä eli ‘Kinkkareita’ ympäri Suomen. Seuraava valtakunnallinen kokoontuminen on Tampereella ensi vuonna, jolloin juhlitaan King's Kids Finlandin 30-vuotista taivalta.

Valon Pisaroiden yhteyshenkilönä on Anne Karttunen-Kuisma p. 050 304 2607. Koreografioita tekevät ja opettavat Anki ja Inka Kuisma.

Tervetuloa mukaan reiluun porukkaan!